Izvanučioničke zoodiseje: Istarske farme

Neo Vidmar napisao je reportažu o izvanučioničkoj projektnoj nastavi održanoj 24. svibnja, koju su učenici 1.3 i 2.4 razreda proveli na istarskim farmama.


Razred 2.4 s razrednikom na FunFarmi

Ovaj petak, 24. svibnja, osvanuo je okupan suncem, baš kako i priliči za dan norijade. Kako bi izbjegli opsadu maturanata i neželjeno javno kupanje, razrednici 1.3 i 2.4 razreda, nastavnici Goran Boneta i Goran Krapić te u pratnji nastavnika povijesti Ivana Vitasa poveli su svoje razrede u naizgled mirnije istarske krajeve. Plan je bio posjetiti adrenalinski park FunFarmu, farmu Feštinsko kraljevstvo te grad Labin, a sve u sklopu projekta (Zoo)polisi i odiseje. U rane jutarnje sate napustili smo naš grad koji će se kroz koji sat pretvoriti u jednu sasvim posebnu vrstu zoološkog vrta i krenuli u avanturu. 

Naša prva destinacija bila je FunFarm i njegovi  druželjubivi domaćini. FunFarm nije samo adrenalinski park, već i farma gdje smo imali priliku upoznati njezine stanovnike: magarce, ovce i patke. Saznali smo da se radi o istarskim magarcima i istarskim ovcama te da im iz „istarskoga trojstva“ na farmi nedostaje samo istarska koza, koju vrlo vjerojatno nikad neće uspjeti nabaviti jer ih je još vrlo malo živih. Nakon što nam je animator predstavio životinje, pomazili smo ih i nahranili, a zatim je nastupio najzanimljiviji dio izvanučioničke nastave – igre. Podijeljeni u timove, igrali smo uzbudljivi paintball, štafetni križić-kružić te nama danas neobične igre poput utrke u karijolama, potezanje užeta i bacanje sjekira.


Utrka u karijolama (Neo Vidmar i razrednik Goran Boneta)

U utrci u karijolama moj je partner bio razrednik. On se vrlo hrabro prepustio mom vozačkom umijeću. I bez namjere da ulazim u to tko je kome draži, smatram važnim napomenuti da ja, unatoč tome što mi je karijola nekoliko puta ispala iz ruke, razrednika nisam niti jednom izvrnuo, a da se razrednik time ne može pohvaliti. No, nisam mu zamjerio, a Gospođa Karma je, kao i obično, bila brza… Hraneći magarca jabukom, razrednik se, naime, pomalo nespretno naslonio na električnu ogradu i iz prve ruke upoznao nedaće života u zatočeništvu.  Srećom, nitko nije ozlijeđen, samo smo malo prepali magarce, ali ubrzo su se bezbrižno vratili uživanju u svojoj užini.


Razrednik 2.4 razreda Goran Boneta hrani magarice

Nakon FunFarme uputili smo se u Feštinsko kraljevstvo, gdje su nas dočekali kozlići. Oni doista malo koga mogu ostaviti ravnodušnim. Uživali smo u igri i hranjenju tih slatkih životinjica koje su doista bile dobri i veseli domaćini i s razlogom nose status simbola Istre. A ako je i postojao netko koga kozlići nisu u potpunosti raznježili, tome srce sigurno nije ostalo hladno nakon susreta sa zečićima.


Feštinsko kraljevstvo

Gradska djeca možda nemaju toliku priliku razumjeti kakav utjecaj životinje imaju na ljudske emocije i koliko mogu olakšati stres svakodnevice. Iskoristio bih ovu priliku da zahvalim našim nastavnicima što su nam na kraju nastavne godine, kad je stres najveći, omogućili ovakvo druženje i doista potrebno punjenje baterija. Nakon igre i hranjenja voditeljica Feštinskoga kraljevstva odvela nas je do glavnoga dijela, ogromne livade na kojoj smo se opet zabavili raznim igrama i sportovima. Na istom imanju posjetili smo i špilju te se upoznali s raznim špiljskim formacijama kao što su stalaktiti, stalagmiti, stalagmati,… te načinom njihova nastanka. Uvjerili smo se i u akustičnost špilje izvođenjem raznih pjesama.


Špilja Feštinsko kraljevstvo

U završnom dijelu naše terenske nastave posjetili smo grad Labin, gdje smo prošetali, zasladili se sladoledom te u društvu nasmijali svim šaljivim situacijama toga dana, a bilo ih je zaista mnogo. U rano predvečerje vratili smo se u našu zabrašnjenu, ali najdražu Rijeku, zadovoljni što smo uspješno izbjegli bombardiranje maturanata vodenim balonima, i još zadovoljniji provedenim vremenom sa životinjicama te u dobrom društvu. Hvala još jednom na prekrasnom danu!


Neo Vidmar (2.4)

Popularni postovi s ovog bloga

Nastavnički (zoo)polisi i odiseje: Glorija Mavrinac i Boja

Razgovor s nastavnikom Hrvojem Tomljanovićem: O pomerancu Oryju i važnosti životinja u povijesti (I. dio)